انواع کلاس های وایر شمع کدام است؟

وایر شمع ها تقسیم بندی های متفاوتی دارند. هر تقسیم بندی مبنای متفاوتی دارد. داشتن یا نداشتن کابل، سیمی بودن یا بوبین بودن هسته مرکزی، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر عبور برق یا عدم مقاومت و…

حال این سؤال پیش می آید که کدام مدل یا کلاس وایر شمع برای خودرو بهتر است؟ جواب به این سؤال کمی مشکل است. چون هر وایری استاندارد خود را دارد و می تواند در شرایط تعریف شده خود بهترین کارایی را داشته باشد.

کلاس بندی وایر شمع ها بر اساس مقاومت آن ها به دما و حرارت در استاندارد ایزو 3808 انجام شده است. این کلاس بندی شامل حروف A تا F  می باشد.

کلاس A کمترین مقاومت در برابر دما را دارد و کلاس F بیشترین مقاومت در برابر دما را دارد.

 

کلاس کابل A B C D E F
حداکثر تحمل حرارت سانتی گراد 105 120 155 180 220 250

 

البته کلاس بندی وایر شمع ها ربطی به کیفیت آن ها ندارد. گاهی کابل کلاس C  خیلی با کیفیت تر از کلاس F  هست. در خودروهای جدید بیشتر از وایرهای بدون سیم استفاده می شود که مشکل کلاس بندی هم ندارند و مسیر کوئل تا شمع کوتاه شده است.

دمای محیط موتور خودرو هیچ‌گاه به 100 درجه نمی رسد. ولی بنابر احتیاط از کابل های کلاس c به بالا در ساخت وایر شمع استفاده می شود. بیشتر وایر شمع های خودرو در برندهای مطرح داخلی کلاس F هستند که مقاومت بالایی در برابر دما دارند.

تنها وایر کلاس C وایر بوجیکورد می باشد که اصل آن فرانسوی می باشد و جدیدا در داخل کشور و توسط شرکت پرتو ناب مونتاژ می شود.

وایر شمع های شرکت کینگ وایر تماما کلاس F بوده و چند لایه و بوبین دار می باشند. یعنی اینکه این وایر ها تا دمای 250 درجه سانتی گراد تغییر شکل نداده و دچار برق دزدی نمی شوند. مقاومت وایر شمع های کینگ وایر 4500 اهم در یک متر می باشد. این مقاومت برای وایر استاندارد می باشد.

کابل های وایر کینگ 6 لایه بوده و از سه لایه سیلیکون در این کابل ها استفاده شده است.   

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

فرم پذیرش نمایندگی

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای پذیرش نمایندگی محصولات کینگ واریر فرم زیر را تکمیل نمایید.