تفاوت وایر شمع زیمنس و ساژم پراید

خودرو پراید به طور کلی به دو مدل قدیمی یا کاربراتور و جدید یا انژکتور تقسیم بندی می شود. در خودر های انژکتور هم سه مدل سیستم انژکتورساژم، زیمنس و یورو 4 را داریم. در خودرو های با سیستم انژکتور ساژم که در سال های 84تا 86 تولید می شدند قطعات متفاوتی نسبت به سیستم زیمنس نصب شده است. یکی از این قطعات وایر شمع می باشد که در این دو مدل سیستم انژکتور با یکدیگرمتفاوت هستند. خودرو های زیمنس بیشتر از سال 87 به بعد تولید شده اند. این خودرو ها نسبت به خودرو های ساژم کیفیت و کارایی بهتری دارند.

چطور وایر شمع پراید ساژم و زیمنس را از هم تشخیص دهیم؟

در خودرو پراید ساژم کلاهک سمت کوئل و سوکت آن کلا با سیستم کاربراتور فرق می کند و متفاوت است. بر روی سوکت فلزی هم یک تکه سفید رنگ نصب شده است که تفاوت آن با سوکت زیمنس و کاربراتور است. همانطور که در شکل مشاهده می کنید. کلاهک سمت شمع در وایر شمع ساژم صاف است.

وایر شمع پراید ساژم

ولی در سیستم زیمنس کلاهک و سوکت فلزی سمت کویل با وایر کاربراتور و یورو 4 مشابه هم هستند. کلاهک سمت شمع در زیمنس هم مثل کاربراتور و یورو 4 کج می باشد.
اندازه وایر ها در هر دو خودرو تقریبا شبیه هم می باشد و تفاوت آنچنانی ندارند. مقاومت وایرهای ساژم و زیمنس هم طبق استاندارد تقریبا شبیه هم هستند و با کاربراتور و یورو 4 متفاوت هستند.

وایر شمع پراید زیمنس

این دو وایر شمع باید بر روی سیستم خودشان و بدرستی نصب شوند. اگر وایر زیمنس بر روی سیستم ساژم و یا وایر ساژم بر روی سیستم زیمنس نصب شود برق رسانی بدرستی انجام نمی شود و موتور کشش و قدرت لازم را نخواهد داشت.
جنس کابل وایر شمع ها بهتر است از نوع سیلیکونی و کلاس F باشند. وایرهای سیلیکونی نسبت به سایر وایرها دمای بالاتری را تحمل می کنند و کارایی خود را در دماهای بالاتر از دست نمی دهند.

روش تشخیص سیستم زیمنس و ساژم

از راه های گوناگونی می توان به این مورد پی برد.
راه اول: نگاه کردن به کارت خودرو است. در کارت خودرو ها سیستم انژکتور ماشین ها معمولا نوشته می شود.
راه دوم: نگاه کردن به داخل موتور خودرو است و از روی قطعات نصب شده و مخصوصا موئل خودرو به راحتی می توان به نوع سیستم انژکتور پی برد.
راه سوم: هم سال تولید خودرو است که از سال 96 به بعد زیمنس و از سال 94 تا 96 هم ساژم هستند. البته استثناهایی هم در این بین وجود دارند که قابل چشم پوشی هستند.

3/5 - (9 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

فرم پذیرش نمایندگی

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای پذیرش نمایندگی محصولات کینگ واریر فرم زیر را تکمیل نمایید.