وایر شمع غیر استاندارد چه خطراتی دارد؟

یکی از قطعات مهم در سیستم احتراق خودرو، وایر شمع خودرو هست که وظیفه دارد برق تقویت شده در کوئل را به برای جرقه زنی مناسب به شمع ها برساند. وایر شمع در صورتی می تواند این وظایف را به خوبی انجام دهد که از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در ادامه مطلب به بررسی وایرشمع استاندارد خواهیم پرداخت.

مضرات استفاده از وایر شمع غیر استاندارد

برقی را که وایر شمع منتقل می کند، بیشتر از بیست هزار ولت است. کوچکترین نقصی در ساختار وایر شمع باعث برق دزدی از طریق وایر شمع می شود. بنابراین وایر شمع باید ساختار مناسب و استانداردی داشته باشد تا بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. خطرات استفاده از وایر شمع های غیر استاندارد و معیوب را در ادامه برایتان لیست می کنیم تا با وظایف وایر شمع بهتر و بیشتر آشنا شویم.

نشانه های وایر شمع غیر استاندارد

  • ذوب شدن الکترود مثبت شمع
  • کم شدن قدرت موتور
  • بالارفتن دمای موتور
  • افزایش مصرف سوخت
  • ریپ زدن و لرزش موتوربه دلیل برق رسانی ضعیف
  • بالا رفتن آلایندگی به دلیل خام سوزی
  • برق دزدی در قسمت کابل و سری ها
  • احتراق ناقص و خام سوزی
  • کربن گرفتگی محفظه احتراق وسر پیستون

همچنین یک وایر شمع معیوب و غیر استاندارد سبب بد کارکردن موتور و افزایش مصرف سوخت خودرو شما هم خواهد شد. وقتی بنزین نسوخته وارد مسیر اگزوز شود، کاتالیست گرانقیمت خودرو شما را هم خراب می کند. اگر نشتی بنزین و جریان الکتریسیته در موتور به صورت همزمان وجود داشته باشد، سبب آتش گرفتن خودرو می شود که بسیار خطرناک است.

بازدید دوره ای از وایر شمع

مناسب ترین زمان برای بازدید وایرشمع زمانی است که می‌خواهید شمع اتومبیل خود را تعویض کنید. بنابراین با یک بازدید ساده ایمنی خودرو خود را بیشتر کنید.
ابتدا اگر موتور خودرو روشن است آن را خاموش کنید. بازدید چشمی وایرها را از کوئل یا دلکو شروع کنید و تا سر شمع ادامه دهید. در مسیر بازدید بر روی کابل ها، هر ناصافی و برجستگی یا بادکردگی، ترک خوردگی، بریدگی و شکستگی وایر را بررسی کنید.

دوسر انتهایی وایرها که محل اتصال آنها به کوئل یا شمع هاست را به خوبی بازدید کنید تا مطمئن شوید ترک یا پارگی در آن وجود ندارد. هر گونه ایراد در وایر شمع ها می تواند باعث برق دزدی و یا سایر ایرادها شود و می تواند خطر ساز باشد.

مراقب باشید تا خودرو شما دجار آسیب جدی نشود. با خرید وایر شمع های با کیفیت کینگ وایر خودرو خود را ایمن کنید.

وایر شمع استاندارد کینگ وایر

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

فرم پذیرش نمایندگی

اطلاعیه پذیرش نمایندگی

گروه تولیدی صنعتی کینگ وایر در راستای توسعه شبکه توزیع و پخش انواع وایر شمع، کابل وایر شمع و قطعات جانبی آن در کل ایران نمایندگی می پذیرد.

برای پذیرش نمایندگی محصولات کینگ واریر فرم زیر را تکمیل نمایید.